Carsens regie is, zoals vaak het geval bij hem, eenvoudig maar veelzeggend. De opera wordt gesitueerd in een tijdloos kader. Hij kiest resoluut voor een doorgedreven personenregie, en deze focus is belangrijk in een opera als La Bohème.
Mimi wordt vertolkt door Gal James. Ze zingt haar partij behoorlijk maar moet soms opboksen tegen het grote orkest dat door dirigent Atonino Fogliani iets te uitbundig gedirigeerd wordt. Hij houdt weinig rekening met de zangers en dat is toch wel het (enige) minpunt van de avond. Rodolfo (Najmiddin Mavlyanov) trekt zich aardig uit de slag, net als Musetta (Hanne Roos) en Schaunard (Zoltán Nagy). Wie voor mij het meeste opvallen zijn Marcello (Simone Del Savio), die een bijzonder mooie stem heeft en Colline (Leonard Bernad) die, desondanks ziekte, een zeer mooie rol neerzet.
Deze productie is er eentje om verliefd op te worden en te blijven de rest van je leven. De laatste acte is zo ontroerend in scène gezet, dat niemand kan weerstaan aan de ongelooflijke schoonheid ervan. Een topavond om nooit te vergeten!
Mimi wordt vertolkt door Gal James. Ze zingt haar partij behoorlijk maar moet soms opboksen tegen het grote orkest dat door dirigent Atonino Fogliani iets te uitbundig gedirigeerd wordt. Hij houdt weinig rekening met de zangers en dat is toch wel het (enige) minpunt van de avond. Rodolfo (Najmiddin Mavlyanov) trekt zich aardig uit de slag, net als Musetta (Hanne Roos) en Schaunard (Zoltán Nagy). Wie voor mij het meeste opvallen zijn Marcello (Simone Del Savio), die een bijzonder mooie stem heeft en Colline (Leonard Bernad) die, desondanks ziekte, een zeer mooie rol neerzet.
Deze productie is er eentje om verliefd op te worden en te blijven de rest van je leven. De laatste acte is zo ontroerend in scène gezet, dat niemand kan weerstaan aan de ongelooflijke schoonheid ervan. Een topavond om nooit te vergeten!
Reacties
Een reactie posten