Het concert wordt geopend met de Kamersymfonie op. 110a in een bewerking van Rudolf Barshaj. Deze symfonie is zeer interessant, en straalt de sfeer uit die alleen Shostakovich kan creëren. Wel vraag ik mij af of Haemhouts de geknipte dirigent is voor deze componist. Later op de avond zal blijken dat de Beethoven hem véél beter ligt!
Na deze intro komt Kyril Keduk op het podium achter de piano voor de opvoering van een tweede werk van Shostakovich, namelijk het tweede pianoconcerto voor piano en orkest. Het is een ietwat vreemd werk. Eigenlijk is het niet Shostakovich zijn beste compositie, maar ik moet zeggen dat vooral het tweede deel mij raakt. Kyril Keduk speelt met bravoure die bij momenten geweldige werk. Wat vooral opvalt is zijn bijzondere toucher. Hij lijkt wel pianoforte te spelen op de Steinway die er staat.
Na de pauze horen we de Leonore Ouverture 3 van Beethoven. Hier is Haemhouts duidelijk meer in zijn nopjes, evenals in de vijfde symfonie van voornoemde componist. Een speciaal applaus voor hoboïst Korneel Alsteens!
Een heerlijk concert dat dit seizoen nog een mooi vervolg zal krijgen!
Na deze intro komt Kyril Keduk op het podium achter de piano voor de opvoering van een tweede werk van Shostakovich, namelijk het tweede pianoconcerto voor piano en orkest. Het is een ietwat vreemd werk. Eigenlijk is het niet Shostakovich zijn beste compositie, maar ik moet zeggen dat vooral het tweede deel mij raakt. Kyril Keduk speelt met bravoure die bij momenten geweldige werk. Wat vooral opvalt is zijn bijzondere toucher. Hij lijkt wel pianoforte te spelen op de Steinway die er staat.
Na de pauze horen we de Leonore Ouverture 3 van Beethoven. Hier is Haemhouts duidelijk meer in zijn nopjes, evenals in de vijfde symfonie van voornoemde componist. Een speciaal applaus voor hoboïst Korneel Alsteens!
Een heerlijk concert dat dit seizoen nog een mooi vervolg zal krijgen!
Reacties
Een reactie posten