Lucas en Arthur Jussen & friends - Paasmaandag 17 april 2017 - Tivoli Vredenburg Utrecht (Nederland)
Als opener voor dit concert kiezen de broers voor Morgenstimmung van Edvard Grieg. Een quatre-mains die perfect past als aperitief op een paasmaandagochtend. Daarna speelt fluitiste Lucie Horsch, die net een nieuwe cd uitheeft, enkele stukken op drie verschillende blokfluiten. Onder deze stukken bevindt zich ook een stuk van Jean-Jacques Rousseau, inderdaad, dé filosoof, en blijkbaar ook componist. Dat aspect van de man die mij ooit een herexamen heeft bezorgd, kende ik nog niet!
Lucie Horsch speelt niet alleen schitterend blokfluit, maar ook piano! Ze speelt met de twee pianobroers een adembenemende versie van de Romance (voor zes handen), van Rachmaninov. Daarna volgen twee Hongaarse dansen van Brahms, quatre-mains, door de broers en het deel voor de pauze wordt afgesloten samen met de schitterende sopraan Laetitia Gerards die een zeer mooie, en goed geacteerde versie van de Cabaret Songs van William Bolcom ten tonele brengt, samen met Lucas.
Na de pauze horen we een vioolsonate, van Ravel. Arthur Jussen begeleidt Rosanne Philippens, een violiste met een stevig palmares! Prachtige uitvoering van prachtige muziek!
Lucas vervolgt met Three preludes van Gerschwin, en dat zint hem duidelijk wel! Jazzy en classy, zoals het hoort, net zoals bij Arthur die zijn beste beentje voorzet bij één van zijn lijfstukken: Variations van Nikolaj Kapoestin. Jazz all the way!
Het hoogtepunt van het concert hebben de jonge muzikanten voor het laatst gehouden. Een uitvoering van het stuk Night, van Fazil Say, dat speciaal voor de jongens geschreven werd én ondertussen al wat controverse heeft uitgelokt in Turkije, wordt voorzien van een dansact door de HFC Dancestudio: Kay Severich, Luc Arnoldussen en Rik Gerats tonen ons een breakdance-act om u tegen te zeggen: helemaal afgestemd op het thema van het stuk Night! Een écht ongelooflijk knappe act!
Een topconcert op paasmaandag, zoals er hopelijk nog veel zullen zorgen! Jong geweld aan de macht! Dat is wat de klassieke muziekwereld nodig heeft!
Lucie Horsch speelt niet alleen schitterend blokfluit, maar ook piano! Ze speelt met de twee pianobroers een adembenemende versie van de Romance (voor zes handen), van Rachmaninov. Daarna volgen twee Hongaarse dansen van Brahms, quatre-mains, door de broers en het deel voor de pauze wordt afgesloten samen met de schitterende sopraan Laetitia Gerards die een zeer mooie, en goed geacteerde versie van de Cabaret Songs van William Bolcom ten tonele brengt, samen met Lucas.
Na de pauze horen we een vioolsonate, van Ravel. Arthur Jussen begeleidt Rosanne Philippens, een violiste met een stevig palmares! Prachtige uitvoering van prachtige muziek!
Lucas vervolgt met Three preludes van Gerschwin, en dat zint hem duidelijk wel! Jazzy en classy, zoals het hoort, net zoals bij Arthur die zijn beste beentje voorzet bij één van zijn lijfstukken: Variations van Nikolaj Kapoestin. Jazz all the way!
Het hoogtepunt van het concert hebben de jonge muzikanten voor het laatst gehouden. Een uitvoering van het stuk Night, van Fazil Say, dat speciaal voor de jongens geschreven werd én ondertussen al wat controverse heeft uitgelokt in Turkije, wordt voorzien van een dansact door de HFC Dancestudio: Kay Severich, Luc Arnoldussen en Rik Gerats tonen ons een breakdance-act om u tegen te zeggen: helemaal afgestemd op het thema van het stuk Night! Een écht ongelooflijk knappe act!
Een topconcert op paasmaandag, zoals er hopelijk nog veel zullen zorgen! Jong geweld aan de macht! Dat is wat de klassieke muziekwereld nodig heeft!
Reacties
Een reactie posten